teisipäev, 5. veebruar 2013

Saia-pildikesi

Nagu ma eelnevalt maininud olen, on siin lihtsalt ülipalju igasugu saiakesi ja saiu, mida siis kõik rõõmsalt päevad läbi söövad. Meie portugali keele õpetaja näiteks ütles, et eelmine aasta oli siin üks iiri tüduk käinud, kes reaalselt lõpus oli NIIIIII paks, et oi-oi-oi, aga no ilmselgelt oli tal igapäevane söök Francesinha ka olnud, nii et väga ei imesta, sest see on ikka totaalne kaloripomm. Pluss veel need mingid kuumad võikud, mida õpetaja meid kunagi kevade poole sööma lubas viia. :)

Millalgi sai suvalisse tänavakohvikusse sisse astutud, kuigi eriti neisse minna ei tihka, sest küsida kunagi ju midagi ei oska ja siis lihtsalt võtadki käisest kinni teenindajal, vead akna juurde ja näitad näitad näpuga, mida soovid. 
Üldiselt on siin ENAMIK saiakesi munakreemiga, mida ma ka juba maininud olen, sest ükskõik missugune see saiake ka välja ei näe, ikka leiad seest munakreemi. 
See on meie Lanche, mis on ka väga hea. Meenutab ju teoorias lihtsalt kuumi võileivagrillis tehtud võikusid juustu ja mõnusalt soolaka singiga.
Ja pastel de natad, millest ma ka juba plädisenud olen, aga pilti veel lisanud ei ole.
Ja lõpuks portugali kohv. Üliväike ja ülikange... ja kui suhkru ka sisse lisada, siis on täpselt nagu mingi siirup serveeritune nukunõudesse. Seda on neil kombeks juua pärast sööki - ilmselt siis just kui eesmärgiga ergutada mõruainetega seedimist, aga noh, see on kõigest mu enda eeldus, nii et jumal seda teab, miks see tegelikult nii on... Igatahes sellist kohvi nagu meil eestis, siit juba ei leia. Piimaga kohvi austajatele on võimalik tellida mingit varianti, kus pool joogist on piim, aga muudest "variantidest" võib siin vaid und näha. :)
Ja söökidest nii palju veel, et minu tädid(ehk siis juhendajad) eelmistest nädalatest rääkisid mulle, kui kahju neil on, et välismaalastele alati Portugalist NIIIIIII mitte-tervislik mulje jääb, sest tegelikult nad ISE söövat hoopis tervislikumalt, kui see, mida igalpool söögikohtades pakutakse. Nad ei söövat üldse mingisuguseid friikartuleid, mida kõik kohad paksult täis on - see on lihtsalt osav ja lihtne söögikohale. Nad kasutavad enda söökides palju porgandit ja tomatit ja kindlasti oliiviõli. Ei prae üldiselt toite, vaid pigem küpsetavad neid ahjus või aurutavad/keedavad jne-jne. 
Igatahes inimesed ise on küll kõhnad siin ja seda ilma igasugu irooniata. VÄGA harva näeb tänavapildis selliseid tüsedamaid, nii et ei teagi siis, milles nende saladus peitub. :)

Haiglast nii palju, et olin täna uues kohas. Tegin seda magnumi-tööd nüüd. Tuleb saateleht, võtan sinise kasti, panen endale ratastega leti peale ja hakkan muudkui mööda riiuleid taga otsima õigeid asju õigetes kogustes. Mulle täitsa meeldis see töö sinnamaani, kui ma kogemata külmkapist (mis on nagu ÜLIM tehnoloogia - läbi arvuti võtad asju sealt välja: klikid ja trükid seal asjad sisse ja siis tuleb uks lahti, õige lett sõidab ette ja tuleke läheb põlema, kust õige asi võtta tuleb) 5 tk-i insuliini asemel 5 karpi võtsin. Õhh, siis läks küll tuju ära, kuigi see pole midagi hullu, sest nagunii selleks need üle kontrollitaksegi, aga ikkagi...
Igatahes käisin jooksmas ka täna pärast haiglat, siis pesus ja olin Köögi-Kata ning valmistasin pastat. 
Nüüd on sõrmenipsuga kell juba nii palju saanud, et tagumine aeg on end magama sättida. 

Kommentaare ei ole: